Visie
Ik studeerde in 1986 af als logopedist. De opleiding,, te België, richtte zich op stoornissen op het gebied van de communicatie en kende meerdere behandelgebieden zoals: taal, spraak, stem, gehoor en mondgewoonten. In tegenstelling tot het lessenpakket van Nederlandse opleidingen behoorde toen ook het behandelen van leerstoornissen, zoals lees, spelling – en rekenstoornissen tot het vakgebied van de logopedist. ‘In 1994 werd ik Master Sen gediplomeerd remedial teacher en in 2009 dyslexiespecialist. Tijdens die laatste studie greep ik de kans om een door mij ontwikkelde methodiek, Letterweg, wetenschappelijk te onderbouwen.
Aanbod
- Leerlingen met lichte of ernstige dyslexie die niet in aanmerking komen voor vergoede behandeling.
- Leerlingen met ernstige enkelvoudige dyslexie die uitbehandeld zijn maar toch nog nood hebben aan leerbegeleiding, bijvoorbeeld bij het leren van de moderne talen: Engels, Frans en Duits
- Leerlingen die vanwege een complexe problematiek (bvb. Dyslexie en concentratiestoornis) niet in aanmerking komen voor vergoede dyslexiebehandeling. Uit ervaring is gebleken dat deze leerlingen juist heel veel baat hebben bij een aanpak op maat, waarbij rekening gehouden wordt met hun zwakten en sterkten.
- Leerlingen waarbij het vermoeden van dyslexie bestaat en waarbij nog geen definitieve diagnose kan worden gesteld, omdat nog niet aan de criteria wordt voldaan.
Kosten / vergoeding
De RT-praktijk is vrij toegankelijk. U kunt vrijblijvend een eerste afspraak maken. Remedial teaching wordt niet vergoed vanuit de verzekering. Wij geven u graag meer informatie betreffende de vergoedingsregeling bij ernstige enkelvoudige dyslexie. In bepaalde gevallen wordt dyslexiebehandeling wel vergoed.